Zysk całkowity (π) – różnica między całkowitymi przychodami (total revenue, TR) przedsiębiorstwa uzyskanymi ze sprzedaży produktów, a całkowitymi kosztami poniesionymi na wytworzenie tych produktów (total cost, TC), czyli
Maksymalizacja zysku może stanowić cel dla prowadzonej działalności przez przedsiębiorstwo zarówno na rynku doskonale konkurencyjnym, jak i niedoskonale konkurencyjnym. Wielkość produkcji maksymalizującą zysk można wyznaczyć, porównując koszty całkowite z przychodami całkowitymi, ale najczęściej korzysta się ze zrównania kosztu krańcowego (marginal cost, MC) z przychodem krańcowym (marginal revenue, MR).
Na górnym rysunku są przedstawione wielkości całkowite: koszty, przychody i zyski. Przedsiębiorstwo maksymalizuje zysk, sprzedając 300 tys. róż miesięcznie. Na dolnym rysunku tę samą wielkość sprzedaży/produkcji wyznacza punkt przecięcia krzywej kosztu krańcowego z krzywą przychodu krańcowego.
Zysk przeciętny to zysk zarobiony ze sprzedaży każdej sprzedanej jednostki produktu. Zysk krańcowy to zysk zarobiony ze sprzedaży każdej kolejnej jednostki produktu.
Zysk – jest to różnica między całkowitymi przychodami przedsiębiorstwa a całkowitymi kosztami; inaczej dodatni wynik finansowy przedsiębiorstwa.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.
OdpowiedzUsuńNo i dlatego też zatrudnia się biura księgowe do pomocy:) Również w firmie przyda się ktoś od reklamy. Tu agencja https://martis-consulting.pl i ich usługi to dobry pomysł.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńWarto przy okazji zwrócić uwagę na oprogramowanie, które będzie pomocne w trakcie codziennej pracy w każdej firmie. Od lat korzystam z tego systemu Ready_™ i muszę przyznać, że to doskonałe rozwiązanie.
OdpowiedzUsuń